lördag 23 april 2016

Min Prince.


Precis som Michael och Bowie har Prince alltid funnits där, tills han en dag inte längre var bland oss. Saknaden blir massiv liksom frustrationen över att hans musik inte finns på några strömningstjänster. Jag har aldrig haft några Prince-skivor men alltid blivit glad när någon av hans låtar dykt på radio eller teve. När jag lyssnar på P3:s minnesprogram så börjar jag nästan grina när jag hör hur bra hans "sönderspelade" hits är. Min egen relation till Prince har bisarrt nog sin grund i perioden i mitten av 90-talet när han hade en symbol som alias. The Most Beautiful Girl In The World och Gold spelades sönder på MTV. Man kunde inte slita sig när dessa videos dök upp, låtarna var ju bättre än allt annat just då. Just så bra var Prince när han var som bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar