onsdag 31 augusti 2011

Sommarens sista serenader?

Idag är det trettioförsta augusti och sommaren är om ett par timmar officiellt slut. Trots en mixad väderlek var det här en av mina bättre somrar, det är alltid lika skönt med fyra veckors semester. Ingen sommar passerar heller utan en allvarlig cykelolycka, vilket jag blev varse om idag när jag krockade i sidled med en annan cyklist på Tranebergsbron (det var dock min cykel och inte jag som fick ta det mesta stryk).

Om somarabstinensen redan nu börjar att sätta in kan man alltid lyssna på den svenska duon Serenades debutalbum Criminal Heaven, en skiva som ger en sommarkänsla som räcker hela hösten. Markus Krunegård och någon figur ifrån Shot Out Louds, gör på Serenades – Criminal Heaven luftig och välproducerad popmusik, med himmelska melodier och ljuvlig stämsång. Synd bara att sommarens album kom så sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar