onsdag 25 januari 2012

Jag leker träd i Västertorp.



Håkan Juholt har gjort sorti (saknar honom redan), men det finns fortfarande många anledningar till att besöka hans Stockholms-adress, den klassiska Stockholms-förorten Västertorp. En del spännande arkitektur, ett klassik gammaldags konditori och Juhults egen stammis-pizzeria bjuds det på bland annat.

Också har Västertorp lite oväntat något av stans bästa shopping när det gäller inredning/antikviteter. På ortens antikaffär fyndade jag i helgen flera gamla plåtburkar (det finns säkert några kvar), bland annat en kaffeburk i finfin kondition som var oöppnad.

Den bästa affären i Västertorp är dock den med det fantasieggande namnet "Jag Leker Träd", som har en suveränt cool logo. Jag Leker Träd är främst en affär för barnfamiljer, men alla med barnasinnet i behåll och med smak för originell heminredning lär få ett utbyte av butiken. Om ni inte har tid att åka till Västertorp, har Jag Leker Träd en egen hemsida med senaste nytt & webbutik: http://jaglekertrad.se/.






1 kommentar:

  1. Webbutiken är inte riktigt klar än Martin men efter såhär fina vitsord känner vi att vi nog måste snabba oss på att få igång den. Tack för vänligheten och välkommen tillbaka! Hälsar Jag Leker Träd.

    SvaraRadera