lördag 26 september 2015

The Space Needle.

Under mitt besök i Seattle hann jag faktiskt inte åka upp till observatorieplattformen i The Space Needle. Seattles ikoniska torn som byggdes för världsutställningen 1962. "Rymd-nålen" var flera dagar utsåld i förväg och vem vill spendera flera timmar under sin vistelse i staden för att åka upp i vad som inte är Seattles högsta punkt eller utsiktdäck (det är Columbia Center, vars utsikt får The Space Needle att se ut som ett modellbygge). Självklart känns det dock bittert att jag troligtvis aldrig kommer att få åka upp i The Space Needle i mitt liv. Å andra sidan fick jag flera tillfällen att beskåda denna numera retro-futuristiska skapelse ifrån rymdåldern på både kort och långt avstånd.








The Space Needle i ensam majestät en bit utanför Seattles övriga skyline. För en obekant kunde det vara ett vattentorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar