torsdag 23 september 2010

Let's Kick Som Ass!



Den nuförtiden förhärskande superhjältefilmen kändes till en början som skojig när ens barndoms seriefavoriter invaderade vita duken, men när filmerna gick från lovande till usla så förlorade snabbt denna nya subgenre all luster (The Dark Knight och Watchmen är undantagen som bekräftar regeln). Desto roliga är då att det dyker upp en film som Kick Ass. Den gick på bio i våras och har nu släppts på DVD. En töntig tonårskille bestämmer sig för att bli superhjälte helt utan superkrafter och det går väl till en början sådär. Målgruppen för den här filmen ska kanske vara ungdomar men jag tycker att Kick Ass är helfestlig och full av charm, även om jag gärna hade sluppit det avslutande actionspektaklet.

Kick Ass bygger på en serietidning som jag inte har läst men som jag kan tänka mig har sina poänger den med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar