söndag 29 augusti 2010

Jag & Morricone.

Idag har jag både skakat hand och blivit fotad tillsammans med min hjälte Ennio Morricone som är i stan för att ta emot Polar Priset. Naturligtvis var det väldigt stort för mig och jag måste tacka Ennio Morricones fru som gjorde maestro uppmärksam på att jag ville fotas tillsammans med hennes make.

Själva utfrågningen med Ennio Morricone var väldigt kul och intressant, speciellt när han kom in på sina mer obskyra soundtracks från 70-talet, uppenbarligen var det där han först provade nya idéer. I övrigt höll Morricone en väldigt seriös men också humoristisk ton under utfrågningen, som han helt tog över ifrån utfrågaren. Svaren blev långa och liknande ofta små föreläsningar (även den efterföljande utfrågningen med Björk var riktigt kul trots att jag inte direkt uppskattar hennes musik).

Även om Ennio Morricone blev omringad av fans och autografjägare efteråt så verkade han helst av allt vilja leka med sitt barnbarn (han hade hela sin familj med sig).


Och Ennio Morricone råkade även ut för en kändishungrig mobb när han lämnade Skandia. Något säger mig att han nog njöt av uppmärksamheten trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar