tisdag 8 juni 2010

I väntan på Fotbolls-VM.

Fotbolls-VM i Sydafrika kickar väl igång vilken dag som helst nu och jag kommer troligtvis inte att se en enda minut av turneringen. Det lilla fotbollsintresse som jag en gång hade har helt försvunnit de senaste åren, vilket gör mig tillhörande en minoritet i detta land. Jag vill dock inte föringa de fotbollsfrälstas intresse och man förstår hur stort ett världsmästerskap är när det så vanliga USA-centrerade Time sätter fotbollen på omslaget, ger sporten en hyllning och spår att det bara är en tidsfråga innan spelet med den runda bollen tar över USA (om det inte redan har hänt). Dessutom får tidningen till sitt snyggaste omslag på bra många år, fullt i klass med de klassiska omslagen från 60/70-talen.

Apropå fotboll så måste jag återigen passa på att pusha för boken och filmen The Damned Untd. Förkrossande bra om maktkamper och den hybris som följer i fotbollens spår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar